Karlstadtjej som pluggar på Santa Monica College i Los Angeles, USA.




tisdag 18 januari 2011

1 år i USA, 365 days since i left sweden



1 år!!! Galet eller vad, har inte varit i sverige på ett år! kommer ihåg när jag stod där på arlanda med emma, sa hej då till pappa som var där med mig och satte mig på flyget mot london för att därifrån flyga till NYC. På ett sätt känns det som att det har gått jättesnabbt men på ett sätt inte, jag har varit med om så sjukt mycket saker. Och i vissa lägen har jag bara älskat allt och skrattat oavbrutet och vissa dagar har man mått skit och gråtit sig till sömns. Men en sak är jag säker på, att flytta till USA detta året är nog mitt livs bästa beslut :)

ALLT JAG HAR FÅTT SE:
olika delstater:
*Virginia
*Ohio
*New York
*New Jersey
*District of Columbia
*North carolina
*Illinois
*Tennesee
*Pennsylvania
*Forida
*Maryland
*Delaware
*Californien
och innan jag far hem kommer jag till florida igen och till Nevada

ALLT SOM JAG HAR FÅTT UPPLEVA: Alla resor är ju en kategori för sig, men några andra höjdpunkter som jag alltid kommer minnas är När jag fick flyga litet flygplan i Tennesee, När jag åkte skridskor på Rockefeller center, Världens bästa nyår i Washington dc, Hollywood star tour. Och framförallt att fira alla amerikanska höjdpunkter med min toppen host family!

ALLT SOM JAG HAR LÄRT MIG: Första jag kommer att tänka på är att köra bil i USA, jag har kört på typ 6+ filiga motorvägar, jag har stått fast i trafiken i dc på route 66 i timmar!
Jag har pluggat English and american culture på ett av USA s största universitet! Klart jag har lärt mig en massa mer om att ta hand om barn, blir så hila glad när folk säger hur duktig man är med barnen.
Att ta hänsyn, att bo hemma hos en familj är mycket er påfrestande än vad man tror. Att ta vara på mig själv, alltså att jag har insett att jag klarar av så mkt själv, boka resor och hotell, ringa till saker som man aldrig skulle vågat hemma.

ALLA UNDERBARA MÄNNISKOR SOM KOMMIT: Såklart så har ju alla besök varit oerhört viktiga, jag har insett att jag nog har väldens bästa familj hemma :) de har kommit hela 2 gånger för att hälsa på mig och resa med mig!
Världens bästa Emma och Malin kom för att ha en semester i NYC, älskar den staden och jag och mina girls hade en toppensemester ihop :) vilka fina vänner man har som åker så långt för att träffas :)
Att syrran, Karin och Kusin Marie kom var toppenkul, familjen här pratar än om deras simtävlingar i poolen :) Så himla kul att se att 3 studenter tar sig tid och pengar för att åka ända till Amerikatt :)
sen kom ju Erik också med min familj, han får jag inte glömma, man kan sammanfatta Eriks besök i USA med ett par ord, det stora taberaset i Richmond, Cheerleaders och Shopping!

ALLA UNDERBARA MÄNNISKOR JAG HAR TRÄFFAT I USA: Vill ju såklart börja med min familj här, att ha en toppenfamilj gör så mkt och dessa har verkligen varit toppen, de har alltid respekterat mig och stöttat mig och det är viktigt :)!
Clara och Shqipe träffade jag redan på au pair skolan och visste redan då att det skulle bli mer kul, vi har åkt på weekend till Chicago, girls trip till Miami sen kom dessa två härliga girls till Richmond och dc för att träffa mig! Ni tjejer har verkligen gjort mitt år så himla kul :) Älskar att umgås med er!
Sen så har jag ju min egna Swedish twin här i Richmond, Sofie är verkligen en underbart rolig tjej som man alltid har kul med! Helt klart min bästa kompis här i Richmond! Att ha henne här har betytt så himla mkt! Skall ta mig till Övik illa kvickt när jag kommer hem :) kommer sakna den tjejen så sjukt mycket!
Sen för att näna några andra så är ju Amanda i Boston och Ida Brus några tjejer som jag har pratat mycket med under året och som man har haft himla kul med!
Och såklart mina Bexley girls från Columbus, Pauline som bara var så sjukt himla kul och som jag hängde med varje dag, glömmer inte våra starbucksbesök! och naturligtvis Claudia som var min vuxna förståndiga kompis som alltid fanns där och stöttade när det var jobbigt, och skrattade när det var kul!

ja listan kan göras lång på saker som är positiva :) men detta blev i alla fall en liten summering av allt, har glömt massa men detta kom jag på nu!

1 kommentar:

sofie sa...

Va du är bra Sara, kommer sakna dig twin!! <3