Karlstadtjej som pluggar på Santa Monica College i Los Angeles, USA.




onsdag 9 juni 2010

What´s happening

Kan ju passa på att skriva och berätta vad som händer här borta... de få läsare jag har är värda en uppdatering.

Jag har genomgått en himla jobbig tid, och än är den väl inte direkt över, men det värsta iaf. Jag valde ju att gå in i re match för över 2 veckor sedan. Organisationen och min närmaste stödperson (LCC) sa att jag skulle få en familj jättesnabbt och att jag inte skulle vara orolig alls. Men tiden gick och klumpen i magen växte, visst gav de mig ett par matchningar, men seriöst de få jag fick var omöjliga att acceptera. Kände mig stressas, frustrerad, panikslagen, ledssen mm dygnet runt. Tror aldrig att jag har känt mig så ensam och hjälplös. Hade det inte varit för allt stöd jag fick så hade jag nog redan gett upp. Men nu är det iaf klart, jag flyttar på söndag, eller måndag till en ny familj :) 3 barn, lite yngre än de jag har nu men jag hoppas att det kommer gå bra. Stanna här är ju ia alla fall inte ett alternativ och det har hela tiden varit så skönt att känna det, att jag kan i alla fall inte stanna här så det måste bli en förändring.

2 kommentarer:

Lollo sa...

Aah trevligt! Fast inte så himla trevligt med rematch. Men jag hoppas verkligen att du trivs bättre i din nya familj sen! I vilket område i Richmond kommer du bo? Jag bor i en förort uppe i norr som heter Glen Allen :) Det finns inte galet många svenskar här faktiskt. Jag umgås med en svensk tjej och vi vet att det finns några till men det är inte så många. Det verkar vara en hel del från sydamerika tror jag. Men jag trivs verkligen här! Jag har ju bara varit här en månad så jag har inte kontakt med speciellt många än, men det kommer nog.
Vi får ta och ses någon gång nästa vecka då!

Anonym sa...

Vi önskar dig lycka till hos din nya familj!
Farmor och hennes vän Anita