Karlstadtjej som pluggar på Santa Monica College i Los Angeles, USA.




måndag 14 juni 2010

Lägeskontroll

I lördags vid halv 1 satte jag mig i bilen med min lcc som skulle köra mig till flygplatsen. Checkar in och betalar massa övervikt (-skräll), efter 2 timmar befinner jag mig i New York och flygplatsen la guardia, därifrån går sen nästa flygning på 50 min till min slutdestination Richmond, Virginia. Hade en himla skakig flygtur, inte nog med att jag själv var så sjukt nervös och panikslagen, det var oväder när vi skulle landa så vi fick landningsförbud, men efter 20 min så kom vi säkert till marken. Väl framme på flygplatsen hittar jag inte familjen direkt, men efter en stund så hittar vi varann, hade tydligen gått om varandra. Första intrycket var jättebra verkligen :) himla gullig familj och de välkomnade mig med en Virginia nalle och en rosa virginia tröja, efter flygplatsen begav vi oss till en restaurant för att äta middag. Efter det åkte vi hem till huset, jättefint och mysigt hus! Söndagen sa de till mig att sova ut, de skulle till kyrkan tidigt och ville inte att jag skulle känna mig tvingad att följa med, fast jag var jättevälkommen om jag ville. Efter att ha tagit en lång sovmorgon fick jag i mig lite frukost, resten av dagen ägnades sen i poolen där vi lekte runt, sen till middag skulle de äta crab och steak, kvällen avslutades med att vi satt och kollade på alice in wonderland, en himla bra dag helt enkelt :D
Idag (måndag) har jag jobbat min första dag, klart att allt är nytt och ovant men jag känner ändå att det har gått bra :) jag trivs i alla fall bra! Blev en lång dag som avslutades med shopping och massa bilkörning med min host mom. Jag har en himla bra feeling just nu :D

2 kommentarer:

Malin sa...

åh, va underbart att höra vännen min! miss u <3

Anonym sa...

Härligt att du trivs bättre! hoppas känslan håller i sig! Kramar