Karlstadtjej som pluggar på Santa Monica College i Los Angeles, USA.




lördag 19 juni 2010

Över 5 månader nu

Igår var det exakt 5 månader sen jag lämnade Sverige, helt sjukt vad tiden går fort. Känns iof som det var hur länge sen som helst som jag var på au pair skolan i NY. Jag har nu varit i Richmond i en vecka och jag trivs jättebra :)Börjar väl vänja mig vid allt mer och mer och lära mig vart saker och ting finns. Första jobbveckan har varit såklart lite jobbig, men himla kul. I fredags slutade jag vid 3 och sen blev det att prata på skype med folk innan det var dags att åka hem till en svensk tjej här som heter Louise, från hennes hus körde vi sen till Mallet Short pump för att möta upp en annan svensk tjej, Sofie, först blev det middag på T.G.I Friday´s och sen blev det discobowling. En himla kul kväll :D. Idag sov jag ut lite, sen passade jag på att leka med familjens två kattungar, vi skall ta hand om dem i ett par veckor, så himla söta. Efter det var det dags att slå på GPS en och köra till ett annat mall för att möta upp Louise och Sofie, kommer inte ihåg namnet på mallet, där blev det shopping på Hollister och Victoria´s secret. Efter det var det dags att åka ett annat mall, kommer inte ihåg namnet på det heller, där blev det shopping på forever 21. Hittade mycket bra saker på rea idag, sånt gillar vi :) efter det följde jag med till Louise s gigantiska hus för att vara med henne när hon jobbade, där blev det hämtmat från McDonald´s, basket och ett besök till target. Himla bra dag :)

Inga kommentarer: