Karlstadtjej som pluggar på Santa Monica College i Los Angeles, USA.




onsdag 3 mars 2010

Punktering och Skidåkning i MadRiver Mountains

På söndagens planering stod Au pairmöte i Dublin (ett område i columbus), Beth och David sa att jag skulle ta den säkrare bilen för det kunde vara halkigt och så var det en bit att köra. Åkte och hämtade upp Claudia men jag hann bara köra i typ 1 km innan jag kände att nått var fel. claudia trodde det skulle bli bättre bara vi kom ut på motorvägen men jag ville stanna och kolla för säkerhets skull, och visst var det nått som var fel : höger bakdäck var helt platt :O! Fick ringa host familyn och fråga vad jag skulle göra, de sa bara stanna där du är vi kommer. Så 2 min senare kommer dem med en annan bil och säger bara ta den här bilen istället,vi löser detta, åk nu på direkten så ni hinner! Och visst hann vi till mötet :D Sen när jag kom hem från mötet bara skrattade de åt händelsen, för de hade ju likosm gett mig den bra bilen och så hände detta. Tokigt tokigt!

Men nu till något roligare, på mötet frågade Frida mig om jag ville åka med henne och Anette och åka skidor på sön eftermiddag, så skyndade mig hem efter mötet för att göra mig i ordning och sen bar det av mot MadRiver Mountains via New Albany. Hade verkligen en toppeneftermiddag :) vi hade jättekul :D jag och Frida åkte skidor och Anette åkte Snowboard, träffade tre andra Au pairer som var där och åkte också så vi hängde ihop alla 6, en av dem var för i övrigt svensk! Kan sammanfatta det som en jättekul, tokig, händelserik dag som avslutedes efter en 1 timmes bilresa hem på Chipotte för mat :D mer sånna söndagar!

Inga kommentarer: