Karlstadtjej som pluggar på Santa Monica College i Los Angeles, USA.




torsdag 11 mars 2010

mer än 50 dagar i det stora landet i väst

Idag har jag varit i USA i 52 dagar. Herregud vad tiden går fort. Jag kommer minnas denna första tiden på blandade sätt. Alla som känner mig och har pratat med mig vet ju att jag hade en ganska jobbig början, det tog tid innan den jobbiga känslan försvann men nu är den borta nästan helt. Visst har man sina up s and down s men man måste lära sig att ta det. En sak är jag i alla fall säker på! att vara au pair är tuffare än vad man kan tänka sig, folk kanske bara tänker att man passar lite barn och glider runt. Tror inte att nån som inte har prövat på livet som au pair kan föreställa sig hur jobbigt det är. Folk fattar inte vilken jobbig situation det är.

Denna jobbveckan har nog varit den bästa hittills :) Beth sa samma sak imorse, att allt börjar funka riktigt bra och att tjejerna börjar respektera mig och ha kul med mig. Det känns verkligen så himla skönt :) Och att hitta på roliga saker med andra au pairer gör mig verkligen på gott humör :D händer alltid nått kul på helgerna med dem! Är så himla glad att de finns :) Och sen att man har roliga saker att se fram imot gör ju inte saken sämre, om typ 3 veckor kommer familjen och om 1 och en halv månad drara jag en lång weekend till Miami med shippa och Clara :D

Tror ibland inte riktigt att jag har fattat att jag är här - Jag är i USA, USA ! helt galet :D jag tackade nej till ett säsongsjobb i Branäs för detta, jag lämnade vänner och familj hemma för att dra iväg på något eget, på egna ben! och även fast början har varit jobbig så ångrar jag mig inte en sekund att jag tog steget att åka.

1 kommentar:

Johanna sa...

Åh vad glad jag blev av att höra att du börjar trivas på riktigt! :D Vi får ta och skypa någondag snart (låg och sov igår...haha)!
kramkram