Karlstadtjej som pluggar på Santa Monica College i Los Angeles, USA.




måndag 15 mars 2010

Helgen som var

Har haft en himla bra helg :D så här såg helgen ut:

Fredag: Jobbade på morgonen som vanligt. Sen åkte jag till gymmet och sen blev det direkt från Gymmet upp till New Albany där Frida bor. Hon visade mig runt i hennes jättefina och jättestora hus. Jättetrevligt hade vi och sen åkte vi till Max and Ermas för att käka lunch ihop innan det var dags för mig att dra mig hem mot Bexley igen för att jobba. Sen blev det fixa middag och sen åka på fotbollsträning med Elin. Slutade jobba halv 8, så vid 8 åkte jag och hämtade upp Pauline för att åka till vårt stammisställe Starbucks på main street. Vi hade det supermysigt när vi satt där ock fikade och kollade ut på regnet som föll ner. Men det mysiga byttes snabbt ut mot skräck, när jag skulle släppa av Pauline vid hennes hus ser vi en Racoon, tror det heter tvättbjörn i sverige, eller?! den sprang över hennes gräsmatta och vi blir båda jätterädda. Detta resulterar i att hon inte vågar gå ur bilen så jag får stå i 30 min och vänta. ha ha jag tyckte bara det var jättekul!

Lördag: Förmiddagen passade jag på att sova ut. Sen kl 2 åkte jag och hämtade upp pauline, sen claudia och sen anissa för att åka till easton för shopping. Tillbringade ett par timmar där, men hittade inte så mycket bra. På kvällen övertalade Pauline mig att följa med på rock festival. Så Anissa kom och hämtade upp oss sen bar det av till downtown och områder short north. Efter att ha visat upp våra Leg och jag och Pauline har fått 2 stora svarta kryss på händerna (MINDERÅRIGA) var det dags att lyssna på spelningarna. Hade jättekul, även fast det kanske inte riktigt var min musiksmak :P

På rock festival
Söndag: Fick ett sms av pauline där det stod: vi sa 11 va, kommer till ditt hus om 30 min! kollar på klockan som säger 9:30. Inser sen att jag har hört nått om att man skall ställa om klockan, kanske var det idag :O, byter om och skyndar mig ner till köket där David står och säger : du vet om att vi skall flytta fram klockan idag va, 1 timme fram! Så det blev till att skynda sig med att äta frukost och sen göra mig i ordning för jogging. Vi joggade gick runt i dem finaste kvarterena här i Bexley där det ena huset är mer fantastiskt än det andra. Sen var det dags att gå hem och göra sig i ordning för sen var det dags att Åka på bio med pauline, frida, marika och kristina. Var på en jättebillig bio, kostar bara 1 dollar och 50 cent för att se filmer där. fattade det som så att efter att filmerna gått på bio skickas de hit så alla är ju inte jättenya men iaf! såg filmen Lovely Bones. Inte sådär jättebra men kul att ha sett den. Helgen avslutades med att jag och pauline åkte till Wendys på main street och käkade.

Inga kommentarer: