Karlstadtjej som pluggar på Santa Monica College i Los Angeles, USA.




torsdag 18 mars 2010

03/19/2010

Så var det torsdag kväll igen, bara en ynka dag kvar till helg :) det känns helt ok! Har nu varit i USA i 2 månader, blev helt chokad när jag fattade det. Fast kan inte säga om det har gått sakta eller snabbt, eller ja det har gått sjukt fort men känner mig fortfarande så ny i situationen. Veckan har runnit på och allt har gått hyfsat bra, så himla mycket skönare nu när det blivit varmare och man kan vara ute. Har för i övrigt varit hos veterinären i USA för första gången, en av familjens katter, Luna, hade skadat foten i måndags så i tisdags var det Sara som tog med sig tjejerna för att åka till Animal Hospital, så nu hoppar han runt med bandage på en fot, stackarn!

Nu kommer en noga beskrivning av min dag (om nån nu är intresserad):

Idag så gick jag upp kl 7 i vanlig ordning, väckte tjejerna och gick ner för att fixa frukost. Lyckades få iväg dem till skolan i hyfsad tid och sen blev det en tur downtown till gymmet ACC. Efter gymmet åkte jag till några affärer som ligger ganska nära här där jag bor men har inte hunnit varit där än. Äntligen köpte jag mig ett par vita converse, (Clara förlåt :P jag vet att jag härmar dig men lovar att inte ta med dem till Miami, du har första tjing på att använda dem :P). Efter den lilla mini shoppingturen åkte jag snabbt till huset för att bara gå in och vända, skulle nämligen skynda mig till gatan brevid (stanwood) där Pauline bor, för att prommenera med henne och hennes host children till en av barnens skola på main street. Lika trevligt som vanligt :) sen vid 3 var det dags att gå och hämta mina tjejer. Vi har 3 kvarter till skolan men ändå blir det alltid ett litet utbrott på mig när jag inte har bilen med mig och de tvingas gå hela vägen. Sen när vi kom hem var det dags att bestämma var vi skulle åka och käka snacks idag (torsdagarna brukar jag ta med dem till nått Café eftersom de inte har någon annan aktivitet idag), det var lättare sagt än gjort, först ville den ena till starbucks, då ville den andra till Johnssons Ice cream, jag sa att vi skall inte äta glass till snack, mitt förslag var cup o joes, då börjar den som ville ha glass gråta, efter 10 min visste jag inte vad jag skulle göra så jag kom på att vi kompromissar, vi detta tillfälle hade den som ville till starbucks ändrat sig och ville ha glass hon med. Det hela slutar med att jag tvingar dem att äta ett äpple var hemma som snack och sen åkte vi till Johnssons Ice cream, satt där i solen och myste med våra glassar! Slutet gott allting gott! Tjejerna var i alla fall nöjda :) Sen ringde David och ville att vi skulle hämta honom från flygplatsen så det blev en biltur dit sen, spelade Mamma mia Soundtrack hela vägen för att visa tjejerna svensk musik, i början var de skeptiska men sen insåg de att det var himla bra :) äntligen slipper jag Taylor Swift. Jobbade hela eftermiddagen och sen när jag slutade kl 8 var det dags att åka till Easton för att möta upp Pauline och Anissa för middag på en Turkist Restaurang, skrattade så jag grät när jag skulle lära dem svenska, lät så himla kul :) de åker båda till Mexico på lördag, jag är så himla avunsjuk!

1 kommentar:

Clara sa...

Sluta sara. Du får ta med din converse med:)