Karlstadtjej som pluggar på Santa Monica College i Los Angeles, USA.




söndag 16 oktober 2011

En update

Jag vet att jag inte har varit jättebra på att uppdatera, har varit ont om tid. Här kommer en sammanfattning om vad som skett senaste tiden:

- Mamma och pappa åkte hem förra Lördagen helgen efter att ha varit i LA i en vecka. Vi har varit runt i LA, på outlet, the grove, farmers market, Hollywood, Kändistur mm.
- Sofie var i San Fransisco förra helgen så jag var ensam efter att mamma och pappa åkte, då åkte jag hem på fest till tjejerna på 15 th street, himla kul kväll, även fast jag var lite halvsjuk!
- Sofie kom hem på söndagen och hennes familj tog ut oss på middag på cheescake factory, alltid lika god mat där.
-Under veckan har det varit hyfsat "lugnt" i skolan, inställda lektioner bla, men det innebär inte att det är mkt som komma skall, nu kommer proven på ett löpande band.
-Tors kväll hade vi planerat att gå ut, men efter övervägande så drog vi ner till third street istället för att hänga med sussie och natascha, där träffade vi först på en känd producer och writer som har gjort massa filmer och tv program, och sen gick vi till en bar där det var karaoke.
-Fredagen spenderades på Santa Monica Beach med Sofie, Sandra, Sandra och Sussie och sussied danska kompis, där blev det sol och skvaller innan vi åkte hem för att göra oss iordning inför kvällen. Sandra kom hit och hjälpte oss att bestämma kläder och hänga lite innan vi åkte på en fest, där stannade vi inte så länge. Vi gick ist några hus bort där några andra kompisar bor sen delade vi taxi med dem till Hollywood. Gick in på avalon, faktiskt inte ett jättebra ställe om jag skall vara ärlig.
-Lördagen spenderades med bästa roomie :) Vi åkte till Westfield Culver city mall. Där kollade vi runt i affärer, köpte bla filtar och sånt som är bra att ha om man skall ha gäster. Redan på tors kommer Sofies kompisar Linnea och Peter, och sen om ca 2 veckor kommer Erik och Erik.

Idag skall vi bara ta det lugnt hemma och plugga. Jag skall göra engelska, försöka läsa båda business böckerna och kanske börja på mitt tal. Japps kommer bli en busy day!

Inga kommentarer: