Karlstadtjej som pluggar på Santa Monica College i Los Angeles, USA.




lördag 13 augusti 2011

Saturday i Santa Monica

Lördag, vilket innebär helg. Började dagen med en tripp till 99 cent store, vi älskar det stället, iaf när det kommer till pastasåser, vatten och pasta. Efter det blev det att ligga och sola och passa på att bada i poolen, himla skönt :) Eftersom vi tar det ganska lugnt på solnings fronten så har jag inte bränt mig än, YES! Efter att ha ätit upp resterna av mat från veckan som gått så gjorde vi oss iordning för att åka till downtown santa monica. Där finns en lång shoppinggata med massa bra affärer, blandade märken och prisklass. Skitbra ställe om ni frågar mig. Hittade äntligen ett par springskor :) värsta bra dealen också, 50 dollar! Alltså ca 350 kr för ett par asics. Sen blev det att gå på bio, såg Friends with benefits. Ganska bra film faktiskt, över förväntan kul :) Efter bion så begav vi oss mot SM pier för att gå en sväng på stranden innan det var dags att ta buss nr 7 tillbaka mot our apartment. Där hade Sofie även en nära döden upplevelse, gissa varför, jo en snigel kom vad säger man, glidande på vägen framför oss och sofie blir skiträdd. Jag blev naturligtvis också jätterädd eftersom jag trodde hon sett en orm, såg sen att det bara var en snigel. Ibland är hon mesig den där norrlänningen :)!

Familjen i Richmond ringde idag också, pratade en sväng med mamman och sen med tjejerna, så himla kul att prata med dem igen. Vi började prata lite om när jag skall komma och hälsa på, kommer bli så himla kul att träffa dem igen!




Inga kommentarer: