Karlstadtjej som pluggar på Santa Monica College i Los Angeles, USA.




onsdag 10 februari 2010

Tisdag 10 februari

Har snöat i typ 2 dagar nu, även fast det inte är mer snö än vad det kan vara hemma så är allt här kaos när det snöar. Kan ju kanske bland annat bero på att alla kör med sommardäck och plogbilarna har knappt synts till. Nästan alla skolor i hela Columbus är stängda idag men Elin och Joys skola är öppen som vanligt, vilket de är ganska sura för. Men för mig är det helt ok :)! Här blir likosm folk helt uppstressade av snön, folk handlar mat så att de skall klara sig om de inte tar sig till affären, Beth berättade om att för några veckor sen skulle hon och Elin åka till Barnes and Noble (jättestor bokhandel med café) en dag när det snöade men när de kom fram stod det " Closed because of the Snow" amerikanerna är allt klenare än vad jag trodde.

Idag tror jag att vägarna är bättre så att jag kan ta mig en tur till Gymmet och kanske till Easton mall. Måste kolla på en cabinväska att ha när jag åker till chicago.

1 kommentar:

Elin Boström sa...

HAHA klart du är nöjd att skola är öppen = ledigt för dig!!=D
Hoppas du får det störtskönt i Chicago:P Hälsa Oprah om du ser henne!
KRAMAR