Karlstadtjej som pluggar på Santa Monica College i Los Angeles, USA.




tisdag 2 februari 2010

time for an update maybe

Hade verkligen tänkt att uppdatera oftare men har bara inte blivit så :)! Nu har jag varit hos familjen Hansen i 12 dagar, tiden går foort! Under dessa 12 dagar har jag hunnit med:


* Gjort teoriprov och haft uppkörning --> Tagit mitt 2 a Körkort :D
* Fixat konto på banken
* Fixat ett Social Security Number
* Varit på talent show
* Träffat några andra au pairer, varit på middag, bio, shopping och filmkväll
* Insett att jag måste hålla i pengarna, var och shoppade igår var inne i 4 affärer och handlade i alla :O.
* Lärt mig göra American pankakes och Peanut Butter Chocolate Chip Cookies.
* Varit på 3 fotbollsmatcher.


Men allt har faktiskt inte varit jättebra denna första tiden. Hade innan hört att den första tiden skall vara den jobbigaste och det förstår jag verkligen. Allt är likosm nytt, allt kanske inte är som man har förväntat sig, man känner sig ganska ensam och långt ifrån alla man känner, man tycker fortfarande att språket är jobbigt. Rådet jag har fått är att ge allt lite tid. Antar att det är det enda rätta.

Inga kommentarer: