Karlstadtjej som pluggar på Santa Monica College i Los Angeles, USA.




fredag 18 november 2011

RICHMOND

Förra helgen var det back to Virginia . Tog inga bilder, jag vet dumt av mig men jag de skulle skicka bilder till mig!

Torsdag: Åkte till LAX vid 9 på kvällen, flyget skulle gå 11, trodde vi! Efter att ha suttit i planet i typ 2 timmar och kört in och ut på startbanan så berättade piloterna att vi hade ett el fel. Alla fick pallra sig ur planet och byta, 3 timmar sena kom vi sen iväg. Blev ombokade på ett annat plan, vårat från Atlanta hade vi missat.

Fredag: Landade vid 12 noon på Richmonds flygplats. Vi har nervösa och förväntansfulla till 1000. Först kom Sofie s familjs nya au pair och lille pojk för att hämta henne och sen kom min familjs nya nanny och hämtade mig. Hon hade Will med sig i bilen men han sov :) Sen om vi hem och jag fick busa och leka med Will, åååå vad jag har saknat den lille pojken. Sen vid halv 4 gick jag ut för att möta tjejerna som kom hem från skolan med buss. Ååååå vad kul det var att träffa dem med, de kom springande och kramade mig massor. Det var så himla skönt, att de var så himla glada för att ses igen. Sen kom föräldrarna hem och vi alla umgicks. Lille W hade dock varit lite småsjuk och hans feber steg snabbt på kvällen så vi alla satte oss i bilen och åkte till sjukhuset och sen tog jag och tjejerna en tur för att äta middag. Sen åkte vi tillbaks för att hämta upp dem och han mådde bättre. Minns inte riktigt vad vi gjorde mer på fredagen.

Lördag: Började sorgligt, deras 19 åriga katt Magellan har varit jättesjuk senaste tiden och nu mådde hon så dåligt att föräldrarna fattade beslutet att avliva henne. Verkligen bäst för katten men såklart jättejobbigt. Föräldrarna tog katten och jag gick till Target i närheten med barnen. De blev snart på bättre humör och vi hade en riktigt trevlig stund på Target, ungarna är underbara! Sen åkte vi alla till Virginia museum of fine arts. Där vi även käkade lunch och såklart kollade på tavlor innan vi gick vidare till ett annat typ history museum. Efter det åkte vi hem och sen på kvällen åkte vi för att käka på familjens nya Country Club. Där blev det god mat och massa prat med familjen, åter igen fick jag känslan av att de är en underbar host family och de är alltid så glada, stöttande och de bryr sig verkligen.

Söndag: Dagen började med ett besök till kyrkan, där jag även fick träffa famljens trevliga vänner, pappan i den familjen är präst i kyrkan. Var nog en av de bästa gudstjänsterna jag har varit på, så himla lätt, modernt och bra musik. Sen tog familjen mig på lunch till ett ställe som heter Strawberry street café, jättemysigt verkligen. Varför var jag aldrig där när jag var au pair? Sen åkte vi hem till Sofie och hennes gamla familj, min familj skulle på släkt middag i hamptons så jag skulle vara hos Sofies familj i 2 timmar innan vi skulle flyga hem. Så himla kul att föräldrarna äntligen fick ses, ungarna blev helt galna och sprang iväg för att leka på 10 sekunder. Sen så blev det dags för dem att åka så v fick säga hej då. Det var inte lika jobbigt som sist, känns som att jag kommer träffa dem igen, kommer nog ta ett tag men vi kommer ses det vet jag.

Hade en underbar helg verkligen, kanske låter konstigt med tanke på det trista som hände men helgen var verkligen great ändå. Har saknat dem massa och det var så himla kul att komma tillbaka. I vissa stunder kändes det verkligen som om jag var tillbaks som au pair.

Lite cred til Erik och Erik som hade lagat jättegod middag tills att vi kom hem i söndags. Efter att ha suttit i flygplan 6 timmar så var vi rätt slut.

Inga kommentarer: