Karlstadtjej som pluggar på Santa Monica College i Los Angeles, USA.




måndag 26 september 2011

Söndag som blev Måndag

Kan börja med att berätta vad som skedde igår, vi var bjudna till grannarna Elin och Matilda på middag igår, hur mysigt som helst och super god mat och milkshake :) Det tackar man för! Vår lägenhet var ju inte lika frestande att vara i pga avloppsproblemen, usch säger jag bara. Igår när vi kom hem så var diskhon fylld med äckel vatten, så jag och Sofie fick bära i hinkar vatten mellan köket och badrummet för att hälla ut det så att det inte skulle bli översvämning. Natten blev orolig kan man säga, vi vaknade med jämna mellanrum för att kolla så att inte vattennivån steg. Jobbigt värre, idag har iaf vår vaktmästare eller vad man kallar honom varit här och fixat så nu kan vi använda köket igen.

Efter en orolig natt kändes det sådär att bege sig till skolan imorse, men jag hade bara 1 lektion så jag skall inte klaga. Sen efter skolan åkte jag hem en snabbis och sen var jag tvungen att ta bussen till ett kopieringsställe där jag skulle fixa visual aid papper. Sen kom jag hem, la mig vid poolen och pluggade, eller ja blev inte så mkt plugg, mer prat med Matilda om jag skall vara helt ärlig. Efter poolen blev det gymmet, middag och nu sitter jag här, skall plugga lite ikväll, lite läxor att göra och sen blir det en tidig kväll och förhoppningsvis kan vi sova lugnt inatt.

Inga kommentarer: