Karlstadtjej som pluggar på Santa Monica College i Los Angeles, USA.




fredag 26 augusti 2011

Welcome day at SMC



Allt detta har jag nu inför skolstarten på måndag, skall fixa en bok till min Business introduction to the hospitality industry imorgon bara. Sen skall jag crasha en klass på måndag och isdag som har varit full och först då vet jag vad jag behöver för studielitteratur i övrigt.

Vi var på skolan idag på Welcome day, inte stigit upp så tidigt på LÄNGE. Vi var nog båda inte riktigt vakna imorse när vi traskade mot campus. Där fick vi först vara med om en Välkomst cermoni med en en masa som prata, rektorn, massa lärare och se cheerleaders hoppa runt, väldigt amerikanskt och kul. Sen gick vi runt lite, pratade med andra elever och så fick vi gratis lunch. Tydligen så är SMC ansett som the best community college on the west coast.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hur mkt kostar det att gå på SMC? Bor du på skolan eller har du egen lägenhet i L.A? Kan du berätta lite för funderar oxå på att kanske gå där om nåra år :)