Karlstadtjej som pluggar på Santa Monica College i Los Angeles, USA.




söndag 21 augusti 2011

Farmers Market and the Grove


Söndag, och på dagens schema stod farmers market och the Grove. 2 bussar senare var vi där, vi börjar bli bra på det där med bussar :) Farmers market var typ som en marknad/saluhall/café i ett, det var massa mysiga butiker och saker att kolla på. Nästa gång skall vi nog offra lite pengar på att äta där också, himla mysigt. Sen tog vi oss över till the Grove som är mer som en shoppinggata, där var det också jättefint med massa affärer och ställen att äta på . Dit kommer vi åka igen, ingen tvekan om den saken. Vi hade också hört att det skall finnas en del kändisar som rör sig i de områdena, men allt vi fick se var en tjej som var med i Top Model för ett par år sen, jag kan erkänna att jag inte har så bra koll på vem hon var, tur att jag har Sofie med mig som kan lukta sig till en kändis på långa avstånd. Hittade ingenting att köpa förutom lite frukt på marknaden, bra med en spara pengar dag.

Sen åkte vi tillbaka till Santa Monica där det blev att koka färska majskolvar till afternoon snack, supergott verkligen. Sen gick vi ut till poolen en sväng, och jag kan säga att det var längesen jag skrattade så mkt :) HAHA vi hade så sjukt kul, att en norrlänning kan ha så bra humor :) bästa skämtet var nog - Gissa vad en gryta som är gjord på örn kallas för? ÖRNGOTT!

Sen gick vi och åt lite rester från helgen innan vi snabbade oss iväg mot stranden för att kolla på solnedgången och sen gå och kolla lite på forever 21 innan det var dags att gå och äta frozen yoghurt på pinkberry :) Himla mysig kväll, vi bara älskar Santa Monica! Helt sjukt att vi bor här :)



Inga kommentarer: