Karlstadtjej som pluggar på Santa Monica College i Los Angeles, USA.




torsdag 8 juli 2010

Vacation in North Carolina

ÅÅÅ herregud vad tiden går fort, på lördag har jag varit 1 månad i familjen. Var ett tag sen det blev ett inlägg nu, jag har haft mycket att göra!

Förra tisdagen berättade min host mom för mig att de skulle åka till hennes faster vid havet i North Carolina, jag var jättevälkommen att följa med men inte tvingad. Jag tvekade fram till sista stund verkligen, men tillslut satt jag där i bilen på torsdag kväll :) efter 3,5 timmar var vi framme vid hennes fasters hus som låg på outher banks i NC. Ett jättefint hus verkligen, med stor pool, jacuzzi och nära till havet. Jag skulle jobba som vanligt på fredag, måndag och tisdag men vet inte riktigt hur mkt jobb det blev, kändes mer som semester alltihop. Under dagarna anslöt några fler släktingar från olika delar av usa, alla kom för att fira 4 of July tillsammans. Alla släktingar var verkligen jättetrevliga och snälla mot mig. Under dagarna hann vi med att bada en massa, både i havet och en massa i poolen, åka till ett outlet mall, åka och vandra omkring på outer banks sanddynor, fånga krabbor (jag var livrädd), åka till ett jättestort akvarium, äta massa god mat på restauranger och i huset, kolla solnedgången över atlanten, fira 4 of July med en massa fyrverkerier nere i hamnen, se en livs levande sköldpadda komma gående över gräsmattan och mycket mycket mer. Även fast jag var tveksam innan, så är jag så himla glad att jag följde med. Det var en riktigt rolig semester och det var riktigt skönt att få sig lite sol och bad och få se så mycket saker.

Inga kommentarer: