Karlstadtjej som pluggar på Santa Monica College i Los Angeles, USA.




tisdag 22 juni 2010

en dag med, för varmt väder, amerikanskt 50 tal och thunderstorm

Herregud säger jag bara, denna värmen är inte kul. Så himla fuktigt ute, det är nog det som är värst. Efter att ha jobbat hela dagen så följde jag med familjen ut på middag på ett riktigt 50-tals ställe, det hette silver diner. Ett sånt där typiskt amerikanskt ställe. Allt var som taget ur typ Grease och när de började spelas Grease låtar på Jukeboxen ja då var det nästan som att man var där, men bara nästan. Tog sen bilen till Short pump för att möta upp Louise, där blev det lite shopping och ett starbucks besök. Efter att ha sagt hejdå till Louise och sätter mig i bilen hem så ser jag blixtar på himlen ( och alla som känner mig vet att jag är sjukt rädd för åska) det blir bara mer och mer desto närmare huset jag kommer. Nu pratar vi inte om en blixt utan det är likosm hela himlen som lyses upp och åskan är likosm runt en. Väl i huset får jag reda på att det är en thunderstorm påväg. Fast jag kan faktikst erkänna att jag inte är lika rädd för åska längre, här i USA har jag varit med om så himla mycket större oväder än hemma och det har gjort mig lite mer tålig!

Inga kommentarer: